Eten en drinken,  Verzorging

Gezond gewicht met Tégreen

Sinds ik gestopt ben met roken, ben ik helaas wel wat aangekomen. Het is allemaal niet schokkend omdat ik met mijn huidige BMI nog steeds op een gezond gewicht zit. Toch zijn wij vrouwen kritisch over onze lichamen. We willen er allemaal zo goed mogelijk uit zien. Ik ben gewend aan maat 34/36 (bovenkant/onderkant). Tegenwoordig zit ik op 38/40 (bovenkant/onderkant). Ik heb vervelende brede heupen waardoor broeken niet goed zitten. Daar is helaas niets aan te doen. Het is onmogelijk om stukken bot kleiner te maken 😉

Wat je wel kan doen is gezond eten en voldoende bewegen. Wat ik daarnaast geprobeerd heb is Tégreen. Wellicht komt dit over als zware pillen die je moet slikken, maar dat is niet zo hoor! Deze pillen zijn gemaakt van groene thee. Ik slik deze pillen ongeveer twee weken en zie aan de foto verschil. Ik eet en sport zoals ik dat altijd doe. Ik heb verder niet iets extra’s gedaan. Ik merk wel dat ik de ene week meer sport dan de andere week. Dat komt omdat ik het erg druk heb de laatste tijd.

De Tégreen capsules neem je één keer per dag in bij je ontbijt. Ze detoxen je lichaam. Een capsule staat gelijk aan 6 koppen groene thee.

Alle voordelen even op een rijtje:
🌿 Verbrand vet;
🌿 Versterkt je immuunsysteem;
🌿 Versnelt je stofwisseling;
🌿 Verlaagt je bloedsuikerspiegel;
🌿 Verlaagt je bloeddruk;
🌿 Verlaagt je cholesterol;
🌿 Vermindert acne;
🌿 Beschermt je tegen schadelijke stoffen van buitenaf.

Het resultaat is verbluffend! Ik heb geen rare dingen gedaan. Ik heb normaal gegeten en gesport.

Wat is “normaal”?

  • Ontbijt als een keizer;
  • Lunch als een koning;
  • Dineer als een bedelaar.

Dit is een gezegde die weergeeft hoe je het best kunt eten, namelijk van groot naar klein. Je ontbijt is de belangrijkste maaltijd. Je hongergevoel is meteen weg en je spijsvertering gaat direct aan de slag. Je kan hierbij denken aan volkorenbrood met mager beleg (runderrookvlees, kipfilet etc.). Daarnaast drink ik een smoothie van groente en fruit met ongezoete soyamelk. Ik wissel het af met havermout of drie crackers met 30+ kaas.

Tussendoor eet ik fruit, groente, smoothie, koekjes van Liga of rijstwafels met runderrookvlees. Ik kies er ongeveer twee uit die ik afwissel.

De lunch is een iets kleinere maaltijd dan het ontbijt. Ik eet tegenwoordig Skyr vanille (de naturel Skyr vind ik te zuur). Daarin kan je noten en/of fruit aan toevoegen. Ik wissel het net als het ontbijt af met volkorenbrood of crackers. Aangezien ik een lage bloeddruk heb, eet ik soms soep in de middag. De hoeveelheid is bij de lunch iets minder dan het ontbijt. Ik ben niet het type persoon die mezelf uit gaat zitten hongeren omdat dit in een boekje staat. Dat werkt namelijk averechts, waardoor je later op de dag gaat snaaien.

Tussen de lunch en het avondeten eet ik fruit, groente, smoothie, koekjes van Liga of rijstwafels met runderrookvlees. Ik kies er ongeveer twee uit die ik afwissel.

Het avondeten moet eigenlijk de kleinste maaltijd zijn, maar ik geef toe dat ik mij hier niet altijd aan hou. Als ik mij hier wel aan hou eet ik vlees en groente (ik eet vaak geen rijst of aardappelen). Ik eet vaak verschillende soorten kip (snitzel, kippenpoten, zelfgemaakte kipnuggets etc.) met verschillende soorten groenten (rode kool, brocolli, sugarsnaps, peulen, sperziebonen). Daarnaast heb ik een aantal salades die ik regelmatig maak in de zomer. Daarnaast eet ik één keer per week soep met een broodje ei (of ander beleg). Dit zijn wel ongeveer de gezonde maaltijden die ik eet.

Er zijn ook een aantal ongezonde maaltijden die ik eet, namelijk:

Risotto met zalm

Spaans

Dit zijn twee voorbeelden, maar ik heb wel meer recepten die niet erg gezond zijn, maar wel erg lekker!!

Ik vind het belangrijk om niet alleen gezond te eten, maar ook lekker te genieten van iets ongezonds.

Na de avondmaaltijd eet ik bijna niets meer. Als ik echt trek heb neem ik wel eens tuc, een handje chips of een chocoladekoekje. Het is niet gezond, maar wel eerlijk en lekker! 😉

Ik drink alleen koffie, thee, water, aanmaaklimonade en cola light.

Wat ik versta onder normaal bewegen is

  • Wandelen met mijn hond;
  • Fietsen in Schiedam (bijvoorbeeld naar de supermarkt);
  • Zwemmen (groepslessen en banen).

Zwemmen kan alleen op bepaalde tijdstippen, waardoor het per week verschilt hoe vaak ik ga. Meestal komt het neer op twee keer per week, maar ik zou wel weer meer willen. Helaas is het met mijn hectische baan en leven niet mogelijk om echt elke dag te sporten. Wandelen en fietsen is vaak 30 minuten per keer. Zwemmen is een uur per keer.

Dit is hoe ik leef met normaal sporten, eten en Tégreen. Het werkt voor mij en misschien ook wel voor jou….

https://www.facebook.com/groups/145174542772102/

https://www.facebook.com/groups/416743805417912/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.